Założenia dydaktyczno-wychowawcze na październik 2019 r.
Tematyka:
- W zdrowym ciele zdrowy duch.
- Jesienią w parku.
- Jesienią w lesie.
- Przygotowania do zimy.
- Na starej fotografii.
Zadania do realizacji:
- Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według określonych cech.
- Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Rozwijanie percepcji wzrokowej na wyrazach.
- Poznanie litery drukowanej a, A; wyróżnianie liter a, A spośród innych liter.
- Poznanie litery drukowanej l, L; wyróżnianie liter l, L spośród innych liter.
- Poznanie litery drukowanej e, E; wyróżnianie liter e, E spośród innych liter.
- Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski a w wyrazach.
- Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski l w wyrazach.
- Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski e w wyrazach.
Wiersz do nauki:
"Stroje na różne pory roku"
B. Forma
Kiedy latem na niebie słońce jasno praży
w kąpielowym stroju siedzę na plaży.
Kiedy mróz siarczysty panuje na dworze
w czapce i szaliku spacerować mogę.
Kiedy jesienią deszcz ciągle pada
Wtedy bardzo chętnie kalosze zakładam.
Wiosną wciągam buty sportowe
w dresie po parku pobiegać w nich mogę.
Piosenka do nauki:
"W kasztanowym mieście"
D. Gellner, A. Markiewicz
I. W kasztanowym mieście wszystko jest z kasztana
kasztanowe drzewa szumią tu od rana
kasztanowe chmury płyną tu nad miastem
słońce jest zielone śmieszne i kolczaste.
Refren: Kasztanowy konik, kasztanowy bat,
na koniku kasztanowym pojedziemy w świat.
II. W kasztanowym mieście, w kasztanowy ranek
każdy na śniadanie je kasztanów dzbanek
a listonosz stary zawsze oczywiście
nosi zamiast listów kasztanowe liście.
Refren: Kasztanowy konik, kasztanowy bat...
Język angielski:
Słownictwo:
- wprowadzenie nazw pomieszczeń: house, attic, kitchen, bathroom, bedroom, dining room;
- wprowadzenie nazw czynności: sleep, brush my teeth, eat, cook, play, hide and seek.
Piosenka do nauki:
Every day I … sleep, sleep, sleep!
Sleep, sleep, sleep! Sleep, sleep, sleep!
Every day I … sleep, sleep, sleep!
In the bedroom!
Every day I … brush my teeth!
Brush my teeth! Brush my teeth!
Every day I … brush my teeth!
In the bathroom!
Every day I … eat, eat, eat!
Eat, eat, eat! Eat, eat, eat!
Every day I … eat, eat, eat!
In the dining room!
Every day I … cook, cook, cook!
Cook, cook, cook! Cook, cook, cook!
Every day I … cook, cook, cook!
In the kitchen!
Every day I … play, play, play!
Play, play, play! Play, play, play!
Every day I … play, play, play!
In the attic!